Judith Wiegant

“Ik participeer in Titus Health Care omdat ons bedrijf in staat is op een andere manier te werken. De meerwaarde die we bieden voor de vrouw én onze goede relaties staan centraal. We spelen in op de huidige tijdsgeest waarin partnerschappen en allianties met bedrijven onlosmakelijk verbonden zijn met ons succes. Daardoor zijn wij in staat om zonder artsenbezoekers gynaecologische producten op de Nederlandse markt te brengen.”

Partner

Judith is sinds 2010 als directeur van Titus Health Care verantwoordelijk voor de commerciële strategie van THC. Daarnaast is Judith belast met alle GDP (Goede Distributie Praktijken) gerelateerde zaken, zoals onderhoud van de farmaceutische groothandelsvergunning die in 2014 is toegekend.

Na de lancering van de T-Safe spiraal in 2010, heeft Judith in 2012 de marktintroductie van Esmya begeleid. In 2014 was zij verantwoordelijk voor de toevoeging van de Multi-Safe spiraal aan de portfolio van THC. In 2015 is de marktintroductie van Bemfola (Recombinant Follikelstimulerend Hormoon) bij haar verantwoordelijkheden gekomen en stuurt ze de project managers van Titus Health Care aan.

El Fuego

Naast deze werkzaamheden is Judith nauw betrokken bij de door haar opgerichte Stichting El Fuego. Van kinds af aan had Judith de droom om kansarme kinderen te helpen in ontwikkelingslanden. Na haar opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening deed zij een studie bedrijfskunde. Vervolgens werkte zij enige jaren bij een farmaceutisch bedrijf om de nodige financiën bij elkaar te krijgen. Begin 2006 gaf zij deze baan op, verkocht haar woning, richtte Stichting El Fuego op en vertrok voor een jaar naar Peru. Inmiddels helpt Stichting El Fuego honderden kansarme kinderen, zijn er 10 Peruaanse medewerkers in dienst en heeft zij de hulp van 27 vrijwilligers in Nederland. Judith gaat van tijd tot tijd naar Peru om de projecten persoonlijk aan te sturen.

Ervaring

Voordat Judith in 2010 gevraagd werd te participeren in Titus Health Care was zij werkzaam als project en key account manager bij MerckSerono en AstraZeneca. Judith was daar verantwoordelijk voor het Opinion Leader Management en uitvoering van de marketing strategie. Verder begeleidde ze strategische projecten, zoals ISO certificering en implementatie van fertiliteits EPD’s. Zij participeerde eveneens in de Fertimagazine Board, een website voor vrouwen met fertiliteitsproblematiek.